Regulamin Sekcji
DOKUMENTY DO POBRANIA
Regulamin Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów
Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii
zwany dalej Regulaminem
§1. Postanowienia ogólne
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów (w skrócie SPiK PTF), zwana dalej Sekcją, stanowi integralną i nieodłączną część Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii (w skrócie PTF, zwanego dalej Towarzystwem), zgodnie ze statutem Towarzystwa.
- Siedziba Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów jest zlokalizowana w Pabianicach, województwo łódzkie, a terenem działania Sekcji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów posiada następujące dane teleadresowe:
Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów
Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii
Pabianickie Centrum Rehabilitacji PCM Sp. z o.o.,
Zakład Rehabilitacji, 1 piętro, 95-200 Pabianice, ulica Jana Pawła II 68
tel. +48 42 225 38 25
adres www: www.spik.fizjoterapia.org.pl
adres e-mail: spik@fizjoterapia.org.pl - Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów ma możliwość tworzenia profili na portalach społecznościowych celem dotarcia do możliwie szerokiego grona użytkowników tych portali, zwłaszcza do grupy zawodowej Fizjoterapeutów oraz Studentów Uczelni Wyższych na kierunku „Fizjoterapia”, w Polsce i na świecie.
- Profil w portalach społecznościowych musi zawierać odniesienie do pełnej nazwy Sekcji; dopuszcza się używania tylko następującego skrótu: SPiK PTF (między tymi wyrazami można używać znaku spacji, myślnika „-” lub podkreślnika „_”).
- Na portalach i w dokumentacji anglojęzycznej dopuszcza się używania w/w skrótu lub anglojęzycznej nazwy Sekcji:
Section of Promotion and Education of Polish Society of Physiotherapy.
- Administratorem pozyskanych danych osobowych na potrzeby działalności Sekcji jest Biuro Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa F z siedzibą w Pabianicach.
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Zgodę na prowadzenie działalności gospodarczej może udzielić Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii tylko na wniosek Zarządu Sekcji.
- Własność intelektualna oraz wszelkie dokumenty związane z działalnością Sekcji muszą być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem i stanowią własność Sekcji.
- W sprawach niezwiązanych z działalnością Sekcji w/w dokumenty mogą być używane przez Członków Sekcji tylko za zgodą Zarządu Sekcji, który zasięga opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
§2 Cele i obszary działalności Sekcji
- Nadrzędnym celem działalności Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów jest stworzenie inkubatora inicjatyw przeznaczonych dla środowiska akademickiego i zawodowego polskich i zagranicznych Fizjoterapeutów oraz projektów związanych z promocją zawodu Fizjoterapeuty w Polsce i na świecie.
- Szczegółowe obszary działalności Sekcji przedstawiają się następująco:
- Współpraca z poszczególnymi sekcjami Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, czasopismami i innymi Towarzystwami Naukowymi oraz uczelniami wyższymi w Polsce i zagranicą, a także podejmowanie działań mających na celu promocję fizjoterapii jako integralnej części kompleksowego procesu leczenia, zwłaszcza poprzez działalność dydaktyczną i naukową.
- Współpraca z poszczególnymi Studenckimi Kołami Naukowymi uczelni wyższych w Polsce i zagranicą, a zwłaszcza ze Studentami na kierunku „Fizjoterapia” i podejmowanie działań mających na celu monitoring procesu i jakości kształcenia na wyżej wymienionym kierunku oraz propagowanie działalności naukowej w dziedzinie fizjoterapii, a także integrację środowiska akademickiego Studentów na kierunku „Fizjoterapia” oraz środowiska zawodowego Fizjoterapeutów, w Polsce i na świecie.
- Prowadzenie działalności informacyjnej poprzez współpracę z ekspertami, z różnych dziedzin medycyny oraz nauk pokrewnych, w celu propagowania dobrej praktyki fizjoterapeutycznej oraz kształtowania i poszerzania wiedzy środowiska akademickiego i zawodowego Fizjoterapeutów w Polsce i na świecie.
§3. Władze Sekcji
- Na władze Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów składają się następujące osoby: Przewodniczący Sekcji oraz dwóch Wiceprzewodniczących Sekcji, którzy razem tworzą Zarząd Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów, zwany dalej Zarządem.
- Wybory do Zarządu odbywają się cyklicznie, raz na 4 lata, licząc od daty powołania Sekcji, w trybie jawnym głosowania zwykłą większością głosów.
- Prawo wyborcze posiada każdy Członek Sekcji.
- Kandydatury do Zarządu mogą być zgłaszane tylko z listy Członków Sekcji i przez Członków Sekcji.
- Nad przebiegiem wyborów do Zarządu czuwa Komisja Wyborcza, zwana dalej Komisją, w liczbie 3 osób, której Członkowie są wyłaniani na drodze głosowania jawnego zwykłą większością głosów z listy Członków Sekcji przez tychże Członków.
- Za pracę w Komisji nie przysługuje żadne wynagrodzenie oraz zwrot poniesionych kosztów podroży.
- Członkowie Komisji również posiadają prawo wyborcze.
- Od wyników wyborów do Zarządu nie przysługuje tryb odwoławczy.
§4. Zadania Zarządu
- Do nadrzędnych zadań Zarządu należy bezpośrednia opieka nad działalnością i aktywne uczestnictwo w pracach Sekcji, a także reprezentowanie Sekcji na Konferencjach i Zjazdach Naukowych oraz innych wydarzeniach.
- Zadania szczegółowe Zarządu obejmują:
- Realizację wyznaczonych celów działalności Sekcji, zgodnie z §2 Regulaminu.
- Organizowanie cyklicznych spotkań Członków Sekcji, w trakcie których poruszane będą zagadnienia związane z bieżącą działalnością Sekcji oraz kierunków jej rozwoju.
- Zarząd jest zobowiązany do każdorazowego przygotowania terminu, miejsca i programu spotkania członków Sekcji i udostępnienia ich do publicznej wiadomości Członków Sekcji.
- Prowadzenie rzetelnie i sumiennie, zgodnie z aktualnym swoim stanem wiedzy i umiejętności oraz swoich możliwości zaangażowania czasowego, strony internetowej oraz profili w mediach społecznościowych.
- Dopuszcza się prowadzenie w/w działań przez osobę wskazaną bezpośrednio przez Zarząd, będącą Członkiem Sekcji.
- Przyjmowanie i przygotowywanie odpowiedzi na wnioski formalne Członków Sekcji.
- Dbałość o atmosferę i tworzenie prawidłowych relacji koleżeńskich oraz organizację i kulturę pracy poszczególnych Członków oraz ich zespołów w Sekcji.
- Przestrzeganie zapisów Regulaminu oraz przez poszczególnych Członków Sekcji, a w razie potrzeby ich dyscyplinowania, po wcześniejszym zasięgnięciu opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Zarząd jest zobowiązany do opracowania i udostępnienia corocznego raportu ze swojej dotychczasowej działalności i złożenia go do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, najpóźniej do końca każdego roku kalendarzowego, o ile inaczej nie postanowi Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Za pracę w Sekcji, Zarząd nie otrzymuje wynagrodzenia oraz zwrotów poniesionych kosztów podróży,
o ile inaczej nie zadecyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii. - O bieżącej działalności Sekcji i kierunkach jej rozwoju, w pierwszej kolejności, decyduje Zarząd.
- Zarząd ma prawo organizowania własnych spotkań celem omówienia bieżącej działalności Sekcji, niezależnie od terminów spotkań dla wszystkich Członków Sekcji.
§5. Członkostwo w Sekcji. Prawa i obowiązki Członka Sekcji
- Członkiem Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów może zostać każdy Członek Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, zgodnie ze statutem Towarzystwa.
- Uczestnictwo w pracach Sekcji jest dobrowolne i wolne od dodatkowych opłat, a dokumentem potwierdzającym członkostwo w Sekcji jest Oświadczenie o przynależności do Sekcji stanowiące załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Członkowie Sekcji realizują rzetelnie i sumiennie, w oparciu o aktualny stan swojej wiedzy i umiejętności oraz swoich możliwości zaangażowania czasowego, cele zawarte w §2 Regulaminu poprzez wyznaczone przez siebie i/lub Zarząd zadania.
- Członkowie Sekcji mogą zgłaszać do Zarządu wnioski formalne z propozycjami dotyczącymi działalności Sekcji i kierunków jej rozwoju, z merytorycznym uzasadnieniem swoich propozycji, zgodnie z §2 Regulaminu.
- Wniosek musi zostać złożony w formie pisemnej przez Członka lub Członków Sekcji bezpośrednio do Zarządu.
- Zarząd podejmuje w swoim gronie decyzję o formie i terminie rozpatrzenia wniosku.
- Zarząd jest zobowiązany do rozpatrzenia i przygotowania oficjalnego stanowiska w odpowiedzi na wniosek formalny Członka Sekcji w terminie 30 dni od daty jego złożenia.
- Zarząd może przyjąć wniosek formalny Członka lub Członków Sekcji bez poprawek, odrzucić go wraz z uzasadnieniem lub poddać go dyskusji i głosowaniu na najbliższym spotkaniu Sekcji, licząc od daty rozpatrzenia wniosku, w trybie jawnym oraz bez możliwości odwołania się od wyników głosowania.Wzór wniosku formalnego dla Członków Sekcji stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Za pracę w Sekcji, poszczególni jej Członkowie, nie otrzymują wynagrodzenia i zwrotów poniesionych kosztów podróży, o ile inaczej nie zadecyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Członkowie Sekcji zobowiązani są do przestrzegania, powszechnie przyjętych i uznawanych za prawidłowe, zasad poszanowania wypowiedzi i działalności innych Członków Sekcji oraz Członków Towarzystwa, zgodnie ze statutem Towarzystwa.
- Członkowie Sekcji zobowiązani są zgłaszać przejawy działalności szkodzącej na rzecz Sekcji bezpośrednio do Zarządu.
- Przejawy działalności szkodzącej na rzecz Sekcji przez poszczególnych jej Członków będą zgłaszane przez Zarząd bezpośrednio do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Rezygnacja z członkostwa w Sekcji odbywa się poprzez złożenie oświadczenia o rezygnacji w pracach Sekcji, w formie pisemnej, do Zarządu.
- Wzór Oświadczenia o rezygnacji w pracach Sekcji stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
- Rezygnacja wiąże się z koniecznością przeniesienia aktualnie posiadanych materiałów powstałych w trakcie pracy w Sekcji przez Członka, który składa rezygnację, bezpośrednio do Zarządu drogą elektroniczną lub papierową.
§6. Postanowienia końcowe
- Zmiany w niniejszym Regulaminie możliwe są tylko na wniosek formalny
co najmniej dwóch osób z Zarządu. - Zarząd jest zobowiązany przedstawić zmiany w Regulaminie Członkom Sekcji na najbliższym spotkaniu Sekcji.
- Głosowanie odbywa się w trybie jawnym, zwykłą większością głosów i od jego wyników nie przysługuje odwołanie.
- Zarząd jest zobowiązany zamieścić zmiany w Regulaminie.
- Rozwiązanie Sekcji odbywa się tylko na wniosek formalny co najmniej dwóch osób z Zarządu, który następnie jest rozpatrywany w drodze głosowania jawnego na najbliższym spotkaniu Członków Sekcji, o ile Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii nie postanowi inaczej.
- W sprawach innych, niż te wyżej wymienione w Regulaminie, zasadne jest zaczerpnięcie opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, którego stanowisko jest wiążące dla Zarządu i działalności Sekcji.
- Sprawy te, w pierwszej kolejności, muszą być przekazywane przez Członków Sekcji do Zarządu, który następnie występuje w imieniu Sekcji do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
Regulamin – pobierz PDF
Załącznik nr 1 – pobierz PDF
Załącznik nr 2 – pobierz PDF
Załącznik nr 3 – pobierz PDF