DOKUMENTY DO POBRANIA
Regulamin Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów
Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii
zwany dalej regulaminem
§1. Postanowienia ogólne
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów (w skrócie SPiK PTF), zwana dalej sekcją, stanowi integralną i nieodłączną część Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii (w skrócie PTF, zwanego dalej towarzystwem), zgodnie ze statutem towarzystwa.
- Siedziba Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów jest zlokalizowana w Pabianicach, województwo łódzkie, a terenem działania sekcji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów posiada następujące dane teleadresowe:
Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów
Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii
Pabianickie Centrum Rehabilitacji PCM Sp. z o.o.,
Zakład Rehabilitacji, 1 piętro, 95-200 Pabianice, ulica Jana Pawła II 68
tel. +48 42 225 38 25
adres www: www.spik.fizjoterapia.org.pl
adres e-mail: spik@fizjoterapia.org.pl - Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów ma możliwość tworzenia profili na portalach społecznościowych celem dotarcia do możliwie szerokiego grona użytkowników tych portali, zwłaszcza do grupy zawodowej Fizjoterapeutów oraz Studentów Uczelni Wyższych na kierunku „Fizjoterapia”, w Polsce i na świecie.
- Profil w portalach społecznościowych musi zawierać odniesienie do pełnej nazwy sekcji; dopuszcza się używania tylko następującego skrótu: SPiK PTF (między tymi wyrazami można używać znaku spacji, myślnika „-” lub podkreślnika „_”).
- Na portalach i w dokumentacji anglojęzycznej dopuszcza się używania w/w skrótu lub anglojęzycznej nazwy sekcji:
Section of Promotion and Education of Polish Society of Physiotherapy.
- Administratorem pozyskanych danych osobowych na potrzeby działalności Sekcji jest Biuro Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii z siedzibą w Pabianicach.
- Sekcja Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Zgodę na prowadzenie działalności gospodarczej może udzielić Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii tylko na wniosek zarządu sekcji.
- Własność intelektualna oraz wszelkie dokumenty związane z działalnością sekcji muszą być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem i stanowią własność sekcji.
- W sprawach niezwiązanych z działalnością sekcji w/w dokumenty mogą być używane przez członków sekcji tylko za zgodą zarządu sekcji, który zasięga opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
§2 Cele i obszary działalności Sekcji
- Nadrzędnym celem działalności Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów jest stworzenie inkubatora inicjatyw przeznaczonych dla środowiska akademickiego i zawodowego polskich i zagranicznych fizjoterapeutów oraz projektów związanych z promocją zawodu fizjoterapeuty w Polsce i na świecie.
- Szczegółowe obszary działalności sekcji przedstawiają się następująco:
- Współpraca z poszczególnymi sekcjami Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, czasopismami i innymi towarzystwami naukowymi oraz uczelniami wyższymi w Polsce i zagranicą, a także podejmowanie działań mających na celu promocję fizjoterapii jako integralnej części kompleksowego procesu leczenia, zwłaszcza poprzez działalność dydaktyczną i naukową.
- Współpraca z poszczególnymi Studenckimi Kołami Naukowymi uczelni wyższych w Polsce i zagranicą, a zwłaszcza ze studentami na kierunku „fizjoterapia” i podejmowanie działań mających na celu monitoring procesu i jakości kształcenia na wyżej wymienionym kierunku oraz propagowanie działalności naukowej w dziedzinie fizjoterapii, a także integrację środowiska akademickiego studentów na kierunku „fizjoterapia” oraz środowiska zawodowego fizjoterapeutów, w Polsce i na świecie.
- Prowadzenie działalności informacyjnej poprzez współpracę z ekspertami, z różnych dziedzin medycyny oraz nauk pokrewnych, w celu propagowania dobrej praktyki fizjoterapeutycznej oraz kształtowania i poszerzania wiedzy środowiska akademickiego i zawodowego fizjoterapeutów w Polsce i na świecie.
§3. Władze Sekcji
- Na władze Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów składają się następujące osoby: przewodniczący sekcji oraz dwóch wiceprzewodniczących sekcji, którzy razem tworzą zarząd Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów, zwany dalej zarządem.
- Wybory do zarządu odbywają się cyklicznie, raz na 4 lata, licząc od daty powołania sekcji, w trybie jawnym głosowania zwykłą większością głosów.
- Prawo wyborcze posiada każdy członek sekcji.
- Kandydatury do zarządu mogą być zgłaszane tylko z listy członków sekcji i przez członków sekcji.
- Nad przebiegiem wyborów do zarządu czuwa Komisja Wyborcza, zwana dalej komisją, w liczbie 3 osób, której członkowie są wyłaniani na drodze głosowania jawnego zwykłą większością głosów z listy członków sekcji przez tychże członków.
- Za pracę w komisji nie przysługuje żadne wynagrodzenie oraz zwrot poniesionych kosztów podroży.
- Członkowie komisji również posiadają prawo wyborcze.
- Od wyników wyborów do zarządu nie przysługuje tryb odwoławczy.
§4. Zadania Zarządu
- Do nadrzędnych zadań zarządu należy bezpośrednia opieka nad działalnością i aktywne uczestnictwo w pracach sekcji, a także reprezentowanie sekcji na konferencjach i zjazdach naukowych oraz innych wydarzeniach.
- Zadania szczegółowe zarządu obejmują:
- Realizację wyznaczonych celów działalności sekcji, zgodnie z §2 Regulaminu.
- Organizowanie cyklicznych spotkań członków sekcji, w trakcie których poruszane będą zagadnienia związane z bieżącą działalnością sekcji oraz kierunków jej rozwoju.
- Zarząd jest zobowiązany do każdorazowego przygotowania terminu, miejsca i programu spotkania członków sekcji i udostępnienia ich do publicznej wiadomości członków sekcji.
- Prowadzenie rzetelnie i sumiennie, zgodnie z aktualnym swoim stanem wiedzy i umiejętności oraz swoich możliwości zaangażowania czasowego, strony internetowej oraz profili w mediach społecznościowych.
- Dopuszcza się prowadzenie w/w działań przez osobę wskazaną bezpośrednio przez zarząd, będącą członkiem sekcji.
- Przyjmowanie i przygotowywanie odpowiedzi na wnioski formalne członków sekcji.
- Dbałość o atmosferę i tworzenie prawidłowych relacji koleżeńskich oraz organizację i kulturę pracy poszczególnych członków oraz ich zespołów w sekcji.
- Przestrzeganie zapisów regulaminu oraz przez poszczególnych członków sekcji, a w razie potrzeby ich dyscyplinowania, po wcześniejszym zasięgnięciu opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Zarząd jest zobowiązany do opracowania i udostępnienia corocznego raportu ze swojej dotychczasowej działalności i złożenia go do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, najpóźniej do końca każdego roku kalendarzowego, o ile inaczej nie postanowi Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Za pracę w sekcji, zarząd nie otrzymuje wynagrodzenia oraz zwrotów poniesionych kosztów podróży,
o ile inaczej nie zadecyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii. - O bieżącej działalności sekcji i kierunkach jej rozwoju, w pierwszej kolejności, decyduje zarząd.
- Zarząd ma prawo organizowania własnych spotkań celem omówienia bieżącej działalności sekcji, niezależnie od terminów spotkań dla wszystkich członków sekcji.
§5. Członkostwo w Sekcji. Prawa i obowiązki Członka Sekcji
- Członkiem Sekcji Promocji Zawodu i Kształcenia Fizjoterapeutów może zostać każdy członek Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, zgodnie ze statutem towarzystwa.
- Uczestnictwo w pracach sekcji jest dobrowolne i wolne od dodatkowych opłat, a dokumentem potwierdzającym członkostwo w sekcji jest oświadczenie o przynależności do sekcji stanowiące załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Członkowie sekcji realizują rzetelnie i sumiennie, w oparciu o aktualny stan swojej wiedzy i umiejętności oraz swoich możliwości zaangażowania czasowego, cele zawarte w §2 regulaminu poprzez wyznaczone przez siebie i/lub zarząd zadania.
- Członkowie sekcji mogą zgłaszać do zarządu wnioski formalne z propozycjami dotyczącymi działalności sekcji i kierunków jej rozwoju, z merytorycznym uzasadnieniem swoich propozycji, zgodnie z §2 regulaminu.
- Wniosek musi zostać złożony w formie pisemnej przez członka lub członków sekcji bezpośrednio do zarządu.
- Zarząd podejmuje w swoim gronie decyzję o formie i terminie rozpatrzenia wniosku.
- Zarząd jest zobowiązany do rozpatrzenia i przygotowania oficjalnego stanowiska w odpowiedzi na wniosek formalny członka sekcji w terminie 30 dni od daty jego złożenia.
- Zarząd może przyjąć wniosek formalny członka lub członków sekcji bez poprawek, odrzucić go wraz z uzasadnieniem lub poddać go dyskusji i głosowaniu na najbliższym spotkaniu sekcji, licząc od daty rozpatrzenia wniosku, w trybie jawnym oraz bez możliwości odwołania się od wyników głosowania.Wzór wniosku formalnego dla członków sekcji stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
- Za pracę w sekcji, poszczególni jej członkowie, nie otrzymują wynagrodzenia i zwrotów poniesionych kosztów podróży, o ile inaczej nie zadecyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Członkowie sekcji zobowiązani są do przestrzegania, powszechnie przyjętych i uznawanych za prawidłowe, zasad poszanowania wypowiedzi i działalności innych członków sekcji oraz członków towarzystwa, zgodnie ze statutem towarzystwa.
- Członkowie sekcji zobowiązani są zgłaszać przejawy działalności szkodzącej na rzecz sekcji bezpośrednio do zarządu.
- Przejawy działalności szkodzącej na rzecz sekcji przez poszczególnych jej członków będą zgłaszane przez zarząd bezpośrednio do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
- Rezygnacja z członkostwa w sekcji odbywa się poprzez złożenie oświadczenia o rezygnacji w pracach sekcji, w formie pisemnej, do zarządu.
- Wzór oświadczenia o rezygnacji w pracach sekcji stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
- Rezygnacja wiąże się z koniecznością przeniesienia aktualnie posiadanych materiałów powstałych w trakcie pracy w sekcji przez członka, który składa rezygnację, bezpośrednio do zarządu drogą elektroniczną lub papierową.
§6. Postanowienia końcowe
- Zmiany w niniejszym regulaminie możliwe są tylko na wniosek formalny
co najmniej dwóch osób z zarządu. - Zarząd jest zobowiązany przedstawić zmiany w regulaminie członkom sekcji na najbliższym spotkaniu sekcji.
- Głosowanie odbywa się w trybie jawnym, zwykłą większością głosów i od jego wyników nie przysługuje odwołanie.
- Zarząd jest zobowiązany zamieścić zmiany w regulaminie.
- Rozwiązanie sekcji odbywa się tylko na wniosek formalny co najmniej dwóch osób z zarządu, który następnie jest rozpatrywany w drodze głosowania jawnego na najbliższym spotkaniu członków sekcji, o ile Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii nie postanowi inaczej.
- W sprawach innych, niż te wyżej wymienione w regulaminie, zasadne jest zaczerpnięcie opinii Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, którego stanowisko jest wiążące dla zarządu i działalności sekcji.
- Sprawy te, w pierwszej kolejności, muszą być przekazywane przez członków sekcji do zarządu, który następnie występuje w imieniu sekcji do Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
Regulamin – pobierz PDF
Załącznik nr 1 – pobierz PDF
Załącznik nr 2 – pobierz PDF
Załącznik nr 3 – pobierz PDF